loading...
اشنایی با ارزهای دیجیتال
behson بازدید : 73 پنجشنبه 04 دی 1399 نظرات (0)

در سال­ های اخیر، کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال یکی از مهم­ترین مباحث مطرح در جهان بوده است. امروزه بیشتر افراد علاقه‌­مند به تکنولوژی و اهل ریسک، به سرمایه گذاری ارز دیجیتال روی آورده ­اند. هر چند برخی افراد معتقد هستند که ارزهای دیجیتال هرگز آنقدر بزرگ نمی ­شوند که بتوانند یک اقتصاد کامل را شکل دهند؛ اما در دنیای واقعی چیزی که درباره رشد ارزهای دیجیتال می ­بینیم، برخلاف این نظریه است.

برخی از مهم­ترین سوالات افرادی که می­ خواهند در مورد سرمایه گذاری در بازار معاملات ارز­های دیجیتال تصمیم بگیرند، عبارتند از:

اهمیت سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال چیست؟
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کدام است؟
روش­ های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال چگونه است؟
برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال باید از کجا شروع کنیم؟
اگر شما نیز از علاقه مندان به دنیای پر رمز و راز کریپتوکارنسی هستید و به دنبال یافتن پاسخی برای پرسش­‌های فوق هستید، در این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت سرمایه گذاری ارز دیجیتال
دلایل بسیار زیادی برای پی بردن به اهمیت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال وجود دارد که در ادامه به برخی از آن­ها اشاره می ­کنیم:

۱- سرمایه گذاری ارز دیجیتال بسیار آسان است. شاید بدون اغراق است اگر بگوییم امکان سرمایه گذاری تا به امروز به این سادگی نبوده است. برای شروع سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال داشتن یک گوشی هوشمند و یک کیف پول دیجیتال کافی است.

البته کسب اطلاعات و تحقیق و مطالعه در مورد سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال یک پیش نیاز بسیار ضروری است. در نظر داشته باشید که سرمایه گذاری بدون اطلاعات کافی نه تنها در بازار ارز­های دیجیتال، بلکه در سایر بازارها نیز نتیجه ­ای جز اتلاف وقت و انرژی نخواهد داشت.

۲- در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال همه چیز شفاف است. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می­ شود که بدانید این میزان از شفافیت در هیچ یک از بازارهای مالی دیگر مانند بورس اوراق بهادار وجود ندارد.

شما به عنوان یک سرمایه گذار در زمینه ارزهای دیجیتال می ­توانید در حالی که در منزل خود نشسته­ اید، تمام معاملات انجام شده در سراسر دنیا را مشاهده کنید. برای انجام این کار کافی است به پلتفرم ­های معاملاتی و صرافی­ های آنلاین مراجعه کنید. هر چند در حال حاضر محدودیت­ هایی برای دسترسی ایرانیان به بازارهای جهانی وجود دارد اما می­ توانید از صرافی­ های آنلاین معتبر داخل کشور برای ورود به سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

۳- آینده سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال بسیار روشن است. شما کافی است روند رشد یکی از ارزهای دیجیتال به عنوان مثال بیت کوین را در چند سال اخیر مشاهده کنید؛ نتیجه حیرت انگیز است. برخی از تحلیل گران اقتصادی معتقد هستند که کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) پول آینده است و با گذشت زمان، تعداد بیشتری از مردم شروع به استفاده از رمزارزها خواهند کرد.

شاید در سال ­های اولیه ظهور ارزهای دیجیتال همه چیز درباره آن­ها کمی گنگ به نظر می ­رسید و منابع اطلاعاتی محدودی در دسترس بود. اما در حال حاضر با یک جستجوی ساده در گوگل، می ­توانید به حجم بسیار زیادی از اطلاعات در زمینه سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال دست پیدا کنید.

امروزه برخی از سازمان­ ها و مراکز برای مشتریان خود امکان پرداخت هزینه­ ها را به صورت ارز دیجیتال امکان پذیر کرده­ اند. به عنوان مثال، کالینینگراد یکی از شهرهایی که میزبان جام جهانی فیفا است، هم اکنون رزرو هتل را از طریق ارز دیجیتال فراهم کرده است. این موارد استفاده و پیش بینی ­ها در مورد آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰، به روشنی بیان می ­کند که دنیای ارزهای دیجیتال سریعتر از همیشه در حال رشد است.

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

یکی از مهم­ترین دغدغه افرادی که تصمیم به سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال گرفته ­اند این است که باید چه ارزی بخرند؟

با توجه به این که بیت کوین نسبت به سایر ارزها شناخته شده ­تر است، سرمایه گذاری در بیت کوین همواره اولین گزینه است. بیت کوین محبوب­ترین رمزارز تاریخ است. از نظر برخی تحلیل گران بازار سرمایه چندان دور از ذهن نیست که بیت کوین از پول فیات (مانند دلار) پیشی بگیرد. اما آیا بیت کوین تنها ارز دیجیتال سود آور برای سرمایه گذاری است؟ جواب خیر است.

به گزارش coinmarketcap، سه رمزارز مهم برای سرمایه گذاری براساس حجم بازار، بیت کوین، اتریوم و ریپل هستند:

۱- بیت کوین
بیت کوین یک ارز کاملاً دیجیتالی با سیستم پرداخت و شبکه غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاکچین است. در سیستم بلاکچین کاربران می ­توانند بدون واسطه و به صورت مستقیم هرگونه نقل و انتقالی را انجام دهند. هر چند هویت واقعی خالق بیت کوین معلوم نیست، اما همه او را با نام “ساتوشی ناکاموتو” می­شناسند.

برخی به اشتباه فکر می ­کنند برای سرمایه گذاری در بیت کوین دیر شده است. اما متخصصان همچنان اعتقاد دارند که سرمایه گذاری بیت کوین هنوز هم می­ تواند سود آور باشد.

۲- اتریوم
اتریوم که مانند بیت کوین با فناوری بلاکچین توسعه یافته است، در سال ۲۰۱۴ توسط شخصی به نام Vitalik Buterin ایجاد شد. اتریوم یک بستر نرم افزاری غیرمتمرکز است که برای پرداخت و انتقال پول استفاده می شود.

۳- ریپل
یکی از ارزهای مهم برای سرمایه گذاری، ارز دیجیتال ریپل است. ریپل در سال ۲۰۱۲ به عنوان یک شبکه پرداخت (RippleNet) و همچنین یک ارز رمزپایه (Ripple XRP) راه اندازی شد. بر خلاف بسیاری از رمزارزها، ریپل ارز دیجیتالی است که نمی توان آن را استخراج کرد. ارزهای غیر استخراجی مانند ریپل را تنها از طریق خرید از صرافی­ ها و یا دیگر کانال­ های موجود می­ توان به دست آورد. در واقع، ریپل یک ارز دیجیتال در گردش است.

بیشتر بدانید
روندهای چرخه بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال
چرخه بازار به بازه­ های زمانی بین قله ­ها وکف­ های بازار گفته می ­شود. بازار کریپتو تا به امروز شاهد نوسان ­های بسیار زیادی بوده است. در حالت کلی، دو روند اصلی چرخه بازار بیت کوین به شرح زیر است:

۱- ورود نقدینگی: پول وارد بازار ارزهای دیجیتال می ­شود. در اغلب موارد، نقدینگی از طریق بیت کوین وارد بازار کریپتو می­ شود. یکی از مهمترین نکات برای تصمیم خرید و فروش ارزهای دیجیتال، تشخیص ورود نقدینگی به بازار است.

۲- کاهش محبوبیت بیت کوین: در سال ۲۰۱۷ با توجه به افزایش علاقه مردم به خرید دیگر ارزهای دیجیتال، از محبوبیت بیت کوین کاسته شد. بیشتر تحلیل گران افزایش خرید آلت کوین را نشان از شروع افت بیت کوین در آینده می­ دانند (آلت کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که بعد از بیت کوین معرفی شده اند).

چرخه بازار ارزهای دیجیتال به تحلیل گران در اتخاذ تصمیم­ های مهم کمک شایانی می ­کنند. شاید ساده ­ترین و کاربردی­ ترین نکته درباره چرخه ارزهای دیجیتال این است که وقتی قیمت پایین است، اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید و زمانی که قیمت افزایش یافته است، ارز دیجیتال را بفروشید.

­فرآیند سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال
سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال کار چندان سختی نیست و نیاز به فرآیند پیچیده و خاصی ندارد. تمام افراد می‌توانند با کمی آموزش، تجارت در این حوزه را شروع کنند. در حالت کلی، فرآیند سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال شامل مراحل زیر است:

۱- جمع آوری پول برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال

۲- انتخاب ارز دیجیتال مناسب

۳- انتخاب کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری موردنظر (از کیف پول صرافی نیز می توانید استفاده کنید)

۴- خرید ارز دیجیتال در صرافی معتبر در زمان مناسب

۵- فروش ارز دیجیتال در صرافی معتبر در زمان مناسب به منظور کسب سود و یا خارج کردن سرمایه از بازار

روش­ های سرمایه گذاری ارز دیجیتال
دو روش متداول برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال و کسب درآمد، استخراج و ترید ارز دیجیتال است. هر کدام از این دو روش معایب و مزایای خود را دارند که در ادامه به بررسی آن­ها می‌پردازیم:

۱. ترید ارز دیجیتال
ترید به معنای خرید ارز دیجیتال در قیمت پایین و فروش در زمانی است که قیمت آن به بیشترین مقدار خود رسیده باشد. تریدر به کسی گفته می­ شود که خرید و فروش ارز دیجیتال را به منظور کسب سود انجام می­‌دهد. ترید ارز دیجیتال شباهت­ هایی با خرید و فروش در سهام دارد.

معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی ­های آنلاین انجام می­­ شوند و تریدرها می ­توانند از این طریق اقدام به خرید ارز دیجیتال کنند. شاید شما هم شنیده باشید که برخی افراد مبتدی پس از شکست در حوزه سرمایه گذاری ارز دیجیتال می ­گویند شانس با ما نبود. این جمله بسیار اشتباه است. موفقیت در سرمایه گذاری بیت کوین و یا ترید سایر ارزهای دیجیتال هیچ ارتباطی به شانس ندارد. تریدرهای موفق افرادی بوده­ اند که با یادگیری تحلیل تکنیکال، موفق به مدیریت ریسک­ های بازار شده ­اند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 249
  • بازدید سال : 1,323
  • بازدید کلی : 5,624